L.I.P - Sprängande huvudvärk

Sprängande huvudvärk

Har haft en sprängande huvudvärk idag vilket inte har varit särskilt roligt. Det har gått över lite grann men har fortfarande ont. Alvedon hjälpte inte för fem öre och jag har ingenting annat hemma så det är bara att bita ihop. By the way så gjorde jag köttbullar och potatismos igår, båda helt från scratch. Senast jag försökte mig på att göra köttbullar så blev smeten för lös men nu blev den perfekt. Dock var dom inte tillräckligt kryddade men dom var goda ändå. Idag ska jag göra ugnstekt falukorv med potatismos. Mums filibaba! ;) Har gjort en matsedel för denna veckan för en gångs skull. Men gjorde dock lite ändringar för att jag inte orkade laga nåt avancerat häromdagen.
 
Måndag: Spaghetti och Köttfärssås            
Tisdag: Kycklingfilé i ugn med pasta
Onsdag: Ugnstekt falukorv med potatismos
Torsdag: Köttbullar med potatismos
Fredag: Tacos
Lördag: Valfritt
Söndag: Kålpudding med kokt potatis och gräddsås
 
På måndagen blev det färdiggrillad fläskytterfilé eftersom att jag var på sjukhuset hela kvällen med mamma och inte hann laga mat och på tisdagen blev det pytt i panna för att jag inte orkade laga mat. Anledningen till att onsdag och torsdag måltiderna fick byta plats var på grund av att köttfärsen skulle bli dålig idag. Därför gjorde jag köttbullarna igår istället och frös in resten av köttfärsen.
 
Ni får gärna komma med tips om maträtter ni tycker att jag ska göra så kanske jag skriver in just erat förslag i matsedeln!
1 Anonym:

skriven

Fortsätt skriva vecko matsedlar. Så man får tips! Toppen inlägg :D nu fick jag tips på mat vi kan äta :)

Svar: Kul att du tycker det! Ska definitivt fortsätta med det :)
Välkommen

Kommentera här: