L.I.P - Grillad fläskkarré

Grillad fläskkarré

Idag blev det grillad fläskkarré som blev supergott så därför tänkte jag att jag skulle dela med mig av ingredienserna jag använde. Har inte själv gått efter något recept så nu skapar jag helt enkelt ett :)
 
Fläskkarré i skivor
Rapsolja
American BBQ sauce hickory (Santa Maria)
Vitpeppar
Svartpeppar
Grillkrydda
Vitlökspulver (För extra god smak, ta istället färsk vitlök och pressa i)
 
Du blandar ingredienserna till marinaden i en bunke och ser till så att det blir riktigt ihop blandat. Doppa köttbitarna i marinaden och lägg sedan i en tom skål. Om oljan har börjat flyta upp så rör om lite innan du doppar i fler köttbitar för annars så får du inte tillräckligt med smak på köttet. När du doppat alla köttbitarna, ta då lite plastfolie och täck skålen med. Ställa sedan in i kylen och låt stå en timme. För bästa smak, gör detta dagen innan du ska tillaga köttet. Ta fram köttet en timme innan det ska tillagas då kött blir bäst när det är rumstempererat.
 
1 Suzanne:

skriven

Och smarrigt var det :-)

Kommentera här: