L.I.P - Depressionsspiral

Depressionsspiral

Har hamnat i en sån där jobbig depressionsspiral vilket har gjort att jag inte orkat blogga om någonting. Nu dom dagarna som jag inte har bloggat har det dock inte hänt så mycket intressant ändå så trösta er med det. Kom precis hem från sjukhuset. Min mamma ringde mig vid fyra tiden och sa att hon var på akuten för att hon hade tappat känseln i ena sidan av ansiktet. Det var riktigt jobbigt att höra med tanke på att det brukar vara tecken på en stroke. Jag åkte till sjukhuset ganska direkt efter det samtalet. Gick in på akuten som sa till mig att mamma hade blivit förflyttad till en avdelning för observation över natten. Jag gick till den avdelningen som sa att hon var kvar på akuten men att hon skulle komma hit om en stund. Blev smått irriterad att jag inte fick komma till henne direkt men gick inte direkt att göra nåt åt det.
 
När hon väl kom till sitt rum så fick jag gå in dit och vi satt och prata en stund. Sedan kom en sköterska in för att ställa lite frågor och sen fortsatte vi att prata. Efter ett tag kom en annan sköterska in till rummet och ger mamma någon sån här blodförtunnande medicin och så berättar hon att det inte hade synts någonting på röntgen men att dom ger henne den här medicinen utifall att hon hade fått en liten blodpropp och för att då förebygga en ny. Jag frågade om dom kunde ställa in en extra säng men det gick inte så jag var tvungen att åka hem trots att jag inte ville det. Är fortfarande riktigt orolig och ja, man ska ju inte oroa sig i onödan men det är min mamma. Tyvärr hittade jag ingen bild på bara mig och mamma. Måste leta fram bilder men här är jag mamma och pappa i alla fall :)
 
 
 
 

Kommentera här: