L.I.P - Halloween

Halloween

Tänkte jag skulle berätta lite om hur min helg var. Det jag först kan säga är ju att den var väldigt händelserik. I torsdags tog jag bussen till Bispgården som ligger ungefär 2 mil från Hammarstrand. När jag väl var där så gjorde jag och Emma en väldigt sen middag och försökte sen sova lite men det gick ju inte så klart. Vi började göra oss i ordning och vid 23:45 rullade vi iväg mot Sundsvall för att hämta Elin som skulle komma med tåget 02:40. Vi kom väl hem vid halv sex ungefär och Emma gick ju raka vägen i säng då hon var dödstrött. Jag och Elin satt uppe till halv sju. Sen sov vi till halv tolv och gjorde oss snabbt i ordning för att åka in till Hammarstrand. När vi var där bestämde vi oss för att gå på bio och se Thor 2 så då blev det en sväng till Sundsvall igen. Vi passade på att gå in på systembolaget då det antagligen skulle vara stängt på lördagen och jag vågade ju inte riktigt chansa. Filmen var i hur bra som helst och efteråt så åkte vi till Bispgården igen. Vi färgade mitt löshår som jag hade beställt i onsdags och hann få innan jag åkte som tur var.
 
Första turen till Sundsvall då vi skulle hämta Elin

Andra turen till Sundsvall då vi var på bio
 
 
Lördagen började med att vi planerade hur vi skulle göra under dagen. Vad vi skulle äta och vem som skulle duscha först eftersom att vi var ju ändå fyra tjejer. Jag och Emma gick och handlade medans Emelie och Elin städade lägenheten. När vi kom tillbaka så gick vi en och en och började duscha och göra i ordning oss. Vi satte i mitt löshår och mina lösögonfransar och sminkade mig. Sedan gjorde vi pytt i panna till middag då det var snabbt och enkelt. Sen satt vi och umgicks tills vi åkte till Hammarstrand vid sex. Det blev förfest och vi skulle egentligen på hotellet men det blev inte av då vi var på festen till tolv och det kändes väldigt onödigt att betala 150 kr för inte ens två timmar. Det blev lite strul och så men i helhet så var helgen super rolig :)
 
Såhär såg jag ut efter att vi hade satt i löshåret och sminkningen var klar
 
Såhär såg det ut efter att jag fick den briljanta idén att vara Emmas offer som skulle vara vampyr
 
 

Kommentera här: