L.I.P - Äntligen har jag lyckats!

Äntligen har jag lyckats!

Var på Studio Rex idag som vanligt och satt med gitarren en stund för att träna lite men så slog det mig att jag kunde försöka lista ut vad det är för ackord i refrängen på låten som jag håller på med. Då undrar ni kanske varför jag inte bara söker efter ackorden på internet? Det är nämligen såhär att jag har skrivit ett egen låttext. Satt en dag och sjöng texten med lite olika melodier tills en melodi plötsligt bara kom till mig som en blixt från klar himmel ungefär som lät så rätt. Eftersom att jag sjöng melodin så vet jag ju inte hur jag skulle spela den på något instrument vilket helt enkelt inte ledde någon vart alls förrän nu. Jag började sjunga och testade de olika ackorden som jag faktiskt kan vilket är typ fem stycken. Nu har jag hela refrängens ackord så jag vet vad jag ska spela. Bra va? Vi ska jobba på den låten nu för att komma på hur jag ska spela resten av låten. Det är en underbar känsla att faktiskt kunna skapa musik själv.
 
Nu ska jag skriva ihop receptet på en super god korvgryta jag gjorde förra veckan som kommer att läggas ut här i bloggen och sen spela World Of Warcraft. Puss puss! <3
1 Fredric:

skriven

Vars är korvgrytan du skulle lägga ut? :-)

Svar: Har totalt glömt bort att lägga ut receptet om jag ska vara helt ärlig eftersom att jag inte haft någon ork att blogga. Förlåt :(
Välkommen

Kommentera här: