L.I.P - I can, I will...

I can, I will...

Har precis tagit en super skön dusch så jag är ren och fin inför filmen No strings attached som börjar 21:30. Ska poppa lite popcorn, krypa ihop i sängen och mysa med min super söta katt Nala så klart som vägrar att lämna mig ifred för att hon är så kelsjuk. Hon kryper ihop mellan mina armar när jag spelar och kolla så sött på mig hehe.
 
Det var den roliga biten men nu blir det mindre roligt för jag känner att jag behöver skriva av mig lite. Det känns hela tiden som att allt jag gör är att göra alla besvikna. Pappa, Håkan, mamma, Jeanette, mina vänner och inte minst mig själv. Vet inte i hur många år jag sagt att jag ska gå ner i vikt nu. Att jag ska börja spara pengar nu. Att jag ska klara av skolan nu för det är sista chansen. Har jag gjort nåt utav det jag just räknat upp? Nej det har jag inte. Jag sitter hemma hela dagarna. Ser serier, spelar World Of Warcraft eller sover i princip. Okej, jag sjunger också som egentligen får mig att må bra men vad gör det när jag inte gör nåt vettigt? Som om jag någonsin kommer kunna försörja mig på musiken när jag ser ut som jag gör? Samhället ser ut på det viset att man ska vara snygg, smal och storbröstad i princip. Ett skivkontrakt kan du ju bara glömma om du väger 5 kg för mycket...
 
Ursäkta men är det allt vi ska göra i den här världen? Dömma folk? Som när Susan Boyle klev upp på scenen framför juryn i Britain's Got Talent tror jag det var. Vad tänkte alla som såg henne tror ni? Ja, jag säger inte att jag är en ängel för det är jag verkligen inte men jag försöker åtminstone. Det är mer än vad jag kan säga om många andra. Och jag kom av mig väldigt mycket nu men det jag ville skriva av mig om var helt enkelt att jag är så besviken på mig själv och det känns som att alla andra är precis lika besvikna. Allt jag vill är att göra mina föräldrar stolta. Bara när jag skrev dom här två senaste meningarna så börjar tårarna rinna som bara den för det är så otroligt jobbigt att ha dom här tankarna. Och filmen började för fem minuter sen så jag tänker gå nu.
 
Till er som läser min blogg så vill jag bara säga att det betyder så otroligt mycket för mig att veta att någon faktiskt lyssnar. Vet inte om mina föräldrar läser det här men jag kan inte prata med dom om allt det här. Har försökt så otroligt många gånger men det går bara inte. Hoppas ni får en trevlig kväll allihopa.
1 F:

skriven

DU kan om du vill! Gör det för din egen skull, för att du ska må bra.

Kommentera här: