L.I.P - Agera nu!

Agera nu!

Förlåt för att jag inte har skrivit nåt på väldigt länge men jag har inte haft någon inspiration alls och har det fortfarande inte men ville förklara mig. Just nu ser jag Ally Mcbeal och kollar runt lite på facebook.
 
Har startat en sida. Rösta med ditt hjärta heter den. Jag skapade den för att jag är less på att vi bara sitter och ser på medans Sverige försvinner, bit för bit. Fredrik Reinfeldt är Robin Hoods raka motsats men ändå så lyckas han vinna till sig röster. Jag ber er alla, låt honom inte fortsätta regera. Ta hans makt och ge den till någon som förtjänar den. Någon som faktiskt kan hantera det. Någon som bryr sig om oss.
 
Personligen så tänker jag rösta på Vänsterpartiet. Var på ett öppet möte med Jonas Sjöstedt och han vann över mig direkt. Han bryr sig om folket, framför allt om barn och ungdomar. Han vill ta bort privatiseringen som har lett till att skolor stängs ner för att dom inte går tillräckligt mycket med vinst. Innan mötet var jag och min mamma inbjuden på middag med honom på Framnäsbaren. Vi var ungefär tio personer där men det kändes inte som att det var vi och Jonas. Det kändes som att det var vi. Intrycket jag fick var att han tycker att vi alla är jämlikar, att ingen är bättre eller sämre än någon annan och för mig är det viktigt.
 
På mötet berättade han om en skola som hade stängt ner. Eleverna kom till skolan en morgon och blev tillsagda att samlas i aulan. Där stod rektorn och meddelade att skolan har stängt ner och att alla kan gå till sina skåp för att hämta sina grejer och gå hem. Dom fick ingen som helst förvarning och det tyckte Jonas inte var okej, det tycker inte jag heller. Tycker du det? Jag uppmanar er alla att rösta på Vänsterpartiet men jag bryr mig inte riktigt vilket parti ni röstar på så länge det inte är något parti som tillhör högern. Snälla, låt inte Fredrik Reinfeldt fortsätta förstöra Sverige. Vi förtjänar så mycket bättre än honom. Gå med i gruppen och hjälp oss göra skillnad!
 
Fick visst lite inspiration nu. Puss på er! <3
 
 
1 Fredric:

skriven

Sverige demokraterna är det ända rätta partiet att rösta på

Svar: Absolut inte. Skulle aldrig rösta på ett parti som inte kämpar för jämställdhet. Kvinnor ska få lika mycket i lön som män om dom gör samma jobb. Invandrare har rätt att bo i det här landet, däremot så måste man begränsa det på ett bättre sätt än som det är idag.
Välkommen

Kommentera här: