L.I.P - 26 Dec 2008

26 Dec 2008

                                                                                           Fredag
                                                                                     Annandag Jul


Idag så vaknade jag vid ungefär 13.40 tiden. Det var längesedan jag sov så länge så det var väldigt skönt faktiskt xD
Och för en gångs skulle så hade jag även på datorn över natten. Brukar inte kunna ha det för att det låter när datorer är på och det är ganska störande. När jag gått upp så åt jag Janssons frestelse igen som jag ätit till lunch och middag sen julafton -.- xD Eller ja... man kan ju inte kalla det Janssons frestelse eftersom att det inte är någon ansjovis i utan mamma lade i bacon istället för ingen av oss gillar ansjovis :P

Sedan så har jag suttit vid datorn och rollat hela dagen men även sett en film. Jag har också varit med min kompis Cicci som tvingade mig att bli kompis med 18 pers på apberget.se xD Lite udda men ja... Sånt händer väl antar jag :P
Sedan så har jag även lyssnat på musik och chattat lite. Jag har rollspelat mest av alla de sakerna jag har gjort idag.
Det är väldigt kul och ett bra sätt att träna svenska på faktiskt. Man behöver fantasi för att rolla eftersom man ska helst kunna skriva långa och händelserika inlägg.

Resten av kvällen så ska jag rollspela, lyssna på musik och kanske se en film. Så att ni fattar vad jag menar med att rolla så ska jag kopiera in ett inlägg här så får ni se. Här kommer det:

Marissa vaknade av att solen sken in i hennes rum men också av att väckarklockan hon har började väsnas. Det gillade hon inte riktigt. Att gå till skolan var det värsta hon visste men hon gjorde det bästa utav den situationen. Det måste hon ju göra med tanke på de betygen hon har just nu. Nästan MVG i exakt allting. Det är inte många som har det. Rättare sagt, det är ingen som har det. I alla fall inte i den skolan hon går i. Efter en stund då hon dragit ut på tiden lite i sin mjuka säng så reser hon sig lite väl ostadigt upp men klarar av att inte ramla. När hon var trött kunde man nästan tro att hon var full då hon alltid vinglade lite då hon reste sig upp ifrån sängen. "Ännu en dag i skolan" säger hon och ger ifrån sig ett litet stön av trötthet. Sakta faller plagg efter plagg av hennes kropp och ner på golvet. Efter att alla kläderna är av så går hon fram till garderoben som hon öppnar för att sedan dra på sig ett par svarta trosor, en svart glittrig bh, ett par denimblåa jeans samt en grön halternecktop med urringning men inte för utmanande då hennes intension inte var att få killarna på skolan att dregla. Nej, absolut inte. Det var det sista hon ville med tanke på att hon inte dejtar. Genast så går hon till badrummet där hon sminkar sig litegrann och sätter upp håret i en snygg frisyr. Efter att hon har gjort det så går hon nerför trappan som är något rundad så att man inte bara går rakt ner. Framför henne ligger nu hallen och dit går hon utan en tanke på att ens närma sig köket. Just nu hade Marissa inte tid med att äta någon frukost så hon skippade det. Istället så drar hon på sig sina vita snygga ballerinaskor som de kallas och försvinner ut ur huset. Hon skyndar sig in i limousinen som ska ta henne till skolan. Familjen som hon bodde hos var miljardärer så pengar var inte ett problem för henne. När skolan uppenbarar sig så kliver hon ut ur limousinen och springer mot ingången. Kompisarna stod redan vid Marissas skåp och snackade om allt och inget men när hon kommer så säger de alla hej. De står där och pratar en stund men plötsligt så ser hon en kille komma gåendes mot dom, men efter att noga studerat honom så ser hon att det är till henne han är påväg och när han då står där framför henne och frågar om de kan slå följe till lektionen så höjer Marissa ena ögonbrynet. Att följa honom till lektionen kunde väl inte gå så illa? ''Visst'' säger hon och ett leende sprider sig på hennes läppar. Hon tar sina grejer ur skåpet och börjar gå mot klassrummet.

Innan det här så har allså någon skrivit som spelar en som heter Robin :)

1 Angelica:

skriven

åååh... vill veta forts. på rollspelet :)

Kommentera här: